رادمهررادمهر، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره

♥ღღ♥ رادمهر ، خورشيد بخشنده، بخشنده همچون خورشيد ♥ღღ♥

برگشت سلامتی نازدونه خان ...

1393/4/16 2:46
نویسنده : مامان رادمهر
256 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستان گلم و نازدونه ی خودم . اومدم با یه خبر و یه پست آموزشی البته اگه به دردتون بخوره

خبر اینه که بعد از تشخیص دکتر رادمهر در مورد بی اشتهاییش به مشکل معده داشتنش و تجویز پنتوپرازول و مولتی-زینک رادمهر بعد از دو هفته به صورت معجزه آسایی بهتر شد و خدارو شکر الان کم و بیش غذاشو میخوره ولی بازم همچنان باید با روشای خاصی که تو ادامه توضیح میدم غذا میخوره

از اونجایی که این غذا نخوردن نی نی ها دغدغه ی خیلی از مادراست راهکارایی رو که دوستان گلم دادن رو و همینطور روشایی که خودم به پسرم غذا میدم و غذاهایی که میشه برای نی نی ها درست کرد رو مینویسم شاید بتونه برای کسی کمک کننده باشه

اول از همه نظر خانوم دکتر مامان ثنا عسلی رو بخونید:

اول بايد علتهاى جسمى در نظر گرفته بشه مثل ابتلا به كرمك و يا عفونت ادرارى كه از شايعترين علتها در ايران هستن و بدون علامتن.مشكلات تيروئيد و كم خونى هم در درجه بعدي از شيوع قرار دارن .پس با دكتر حتما بايد چك كنى.
مصرف زياد شير و يا تنقلات بين وعده هاى غذايي هم اشتها رو كم مى كنه .غذاهاى چرب وسرخ شده هضم سنگينى دارن و بچه براى وعده بعدى هنوز سيره!و....
بعد به علتهاى روحى وروانى مى رسيم كه شايعترينش در سن رادمهر لجبازى با مادره براى جلب توجه بيشتر!به عبارتى بچه از التماس مادر حتى اگه فقط در نگاهش باشه هم خوشش مياد! و استرس مادر رو كاملا متوجه ميشه !پس درمانش هم بى توجهى است!غذا رو براش بذارى و بعد يه مدتى كه نخورد بردارى و تا وعده بعد چيزى ندى!البته خوردن همه اعضاى خانواده در كنار هم بچه رو تشويق مى كنه به خوردن غذاش.البته جزييات علل روانى زياده و هر بچه اى رو بايد مجزا بررسى كرد.
من هم كم وبيش درگير اين موضوع هستم و حالت رو درك مى كنم.خيلى سخته.بعضى بچه ها هم فطرتا كم خور هستن يا مثل ثناجون فقط به ميوه ها وشير علاقه نشون ميدن!

يه نكته ديگه در نظرم اومد مامان رادمهر.احيانا رادمهر سابقه ريفلاكس در نوزادي نداشته؟كه شير رو بر گردونه؟اين امكان وجود داره كه اين بچه ها ريفلاكس شون هنوز درمان نشده و به صورت سوزش سر دل و بى قرارى و بى اشتهايي نشون بده خودشو .كه البته مادر فقط بى اشتهايي رو مى فهمه.با دكتر فوق تخصص گوارش اطفال حتما مشورت كن.

مامان محمد امین جان نوشته:

باید خودش بخواد زورکی بدتر میشه...من یه وقتایی که محمدامین بدغذا میشه میشونمش رو سینک ظرفشویی آب رو باز میکنم و در حین بازی با اب بهش غذا میدم و این جوری تا ته غذاش رو میخوره...
سی دی براش میذارم...شربت زینک هم خیلی خوبه سریع جواب نمیده ولی بعد چند روز قشنگ اشتهای بچه زیاد میشه....
سعی کن همون مقدار غذایی رو که براش میریزی تو چند نوبت بهش بدی مثلا هر دفعه 2 قاشق هم خوبه...منظورم اینه که مقدار غذاش رو کم کن تعداد وعده هاش رو زیاد کن.

شیما مامان شاهین خوشگله نوشته:

شاهین منم خیلی بدغذاست. .. کاری که من میکنم اینه که غذا رو میزارم جلوش و قاشق و چنگال هم واسش میزارم چون خیلی بهشون علاقه داره بازی بازی میخوره... بعد باقیمانده غذاشو با کتاب داستان و قصه و بازی بهش ویدم... ویا اسباب یازی حیووناشو میارم همشونو جلوش ردیف میکنم و با صدای حیوونا بهش غذا میدم.... شما هم این کارا رو انجام بده

اینا نظرات دوستان بود از همشون ممنونم اما کارایی که من میکنم اینه که هر وقت رادمهر غذاشو نمیخوره حواسشو با دیدن برنامه های مورد علاقش مثل بی بی انیشتین یا عمو پورنگ در حالی که تو صندلی غذاش نشسته و نمیتونه فرار کنه پرت میکنم و وقتی از پشت سرش قاشق رو میذارم توی دهنش غذاشو میخوره اینطوری اون نگاه ملتمسانه ی من رو که خانوم دکتر گفتن رو نمیبینه دلخورگاهیم تو بالکن با باز کردن آب و دادن شلنگ بهش سرگرمش میکنم و غذاشو میدم جدیداً متوجه شدم خیلی دوست داره غذاشو خودش بخوره اما با قاشق نمیتونه ولی با چنگالش میتونه و از این کارش خیلی احساس رضایت میکنه منم سعی میکنم غذاهایی که میشه با چنگال بر داره رو بیشتر درست کنم مثل سیب زمینی سرخ کرده مکعبی لوبیای آپزشده و پاستاها (که مامان محمد امین بم یاد داده) همینطور میوه هارو هم اگه مکعبی خورد کنین و بذارین کوچولوتون خودش بخوره بهتره یه جاییم خوندم که بهتره موقع درست کردن غذا تا جایی که امکانش باشه از مشارکت بچه ها استفاده کنیین اینکار اشتهای بچه رو باز میکنه و دیگه اینکه بهشون حق اتخاب بدین یعنی ازشون بپرسین فلان چیز رو میخوری یا فلان چیز دیگه رو و دیگه اینکه سر سفره و با هم خوردن غذا هم به باز شدن اشتهای کودک کمک میکنه.

انشالله تو پست بعدی چند تا از غذاهایی که برای کوچولوها میشه درست کرد رو میذارم شاید به بعضی ها که مشکل من رو دارن کمک کنه

پسندها (2)

نظرات (1)

مامان مریم
16 تیر 93 10:03
خیلی هم خوب خوشبختانه مهتاب خوش غذاست..ولی بازم این نکته ها خیلی بدرد میخوره ،ممنون عزیزم